Strona główna Aktualności

Aktualności
Warsztaty ekologiczne

18 października na krotoszyńskim rynku odbyły się warsztaty ekologiczne pt: „Żyjmy ekologiczniej”. Biorący w nich udział uczniowie klasy V mogli obejrzeć film w kinie napędzanym rowerami, grać w gry planszowe i komputerowe o tematyce ekologicznej oraz zapoznać się z korzyściami płynącymi
z segregacji śmieci.

Nauka i rozrywka na wycieczce we Wrocławiu

W poniedziałek, 15 października 2018 roku odbyła się wycieczka do Wrocławia. Jechała klasa VII i kilka osób z klasy V.

Najpierw umówieni byliśmy w Hydropolis, gdzie oglądaliśmy wystawy i ekspozycje o wodzie i jej zastosowaniu. Interesujące doświadczenia robiliśmy na warsztatach pt. „Kwaśne deszcze”.

Po przerwie przyszedł czas na upragnioną Jump Arenę. Przebraliśmy się i pobiegliśmy na rozgrzewkę. Trener okazał się miły i chętnie udzielał instrukcji jak wykonać poprawnie rożne ćwiczenia oraz salto.

Po dwóch godzinach wspaniałej zabawy musieliśmy wrócić do szatni a później do domu.

Dzień Nauczyciela

14 października obchodziliśmy Dzień Komisji Edukacji Narodowej, święto wszystkich pracowników szkoły. Z tej okazji w piątek, 12 października odbyła się w naszej szkole uroczysta akademia, połączona
z pasowaniem uczniów klasy I.

Zaproszonych gości, nauczycieli, pracowników szkoły oraz rodziców powitała Anna Murawska – przewodnicząca Samorządu Uczniowskiego. Następnie odbyło się ślubowanie klasy I i pasowanie na uczniów szkoły. Po tej uroczystej chwili uczniowie zaprezentowali okolicznościowy program artystyczny, po którym popłynęły życzenia pełne radosnych uśmiechów.

Na zakończenie pan Dyrektor podziękował uczniom i rodzicom za życzenia, pełne ciepłych i serdecznych słów.

Szlakiem „Bitwy pod Wiatrakami”

5 października grupa uczniów udała się na dwudniowy rajd pieszy szlakiem „Bitwy pod wiatrakami”
do Osiecznej. Rano wyruszyliśmy pociągiem do Dierżanowa do Kąkolewa. Tu na miejscowej stacji,
w styczniu 1919 roku rozpoczęła się jedna z najważniejszych bitew Powstania Wielkopolskiego, zwana „Bitwą pod Wiatrakami”. Z dworca udaliśmy się pieszo 8 km do Osiecznej na miejsce, gdzie rozegrała się bitwa, zakończona sukcesem powstańców, dzięki czemu Leszno i okolice trafiły w granice odradzającego się państwa polskiego. Złożyliśmy wiązankę kwiatów i zapaliliśmy znicz pod pomnikiem poległych powstańców. Zwiedziliśmy także 2 wiatraki o wdzięcznych nazwach „Józef” i „Franciszek”,
w których dziś mieszczą się – muzeum młynarstwa i wsi polskiej.

Osieczna słynie także z wielu innych atrakcji. Mogliśmy się o tym przekonać, zwiedzając Zakon Franciszkanów, miejscowy zamek oraz odpoczywając nad urokliwym jeziorem.

Po nocy spędzonej w pięknie położonym, na morenie polodowcowej schronisku, udaliśmy się szlakiem przez las w drogę powrotną na stację w Kąkolewie, skąd wyruszyliśmy pociągiem w stronę domu.

Święto Pieczonego Ziemniaka

Tradycyjnie na początku października organizujemy w naszej szkole Święto Pieczonego Ziemniaka.
Tym razem spotkaliśmy się w piękne, słoneczne popołudnie 4 października na boisku szkolnym, by wyruszyć na pieszy rajd wokół naszej miejscowości.

Po godzinnej wędrówce dotarliśmy pod miejscowy „Grzybek”, gdzie znajdowała się meta rajdu. Tu czekały już na nas pyszne, pieczone ziemniaki, które wyśmienicie smakowały z gzikiem oraz placek drożdżowy ze śliwkami. Po krótkim odpoczynku rozpoczęły się konkursy. Rywalizowaliśmy w konkursie zbierania
i sadzenia ziemniaków oraz łowienia ich na wędkę. Natomiast rodzice starali się tak obierać ziemniaki,
aby uzyskać jak najdłuższą obierkę.

Na zakończenie wszyscy otrzymali słodkie cukierki, a zwycięzcy czekolady.