Strona główna Rok szkolny 2017/2018

Rok szkolny 2017/2018
Dyskoteka Andrzejkowa

Dnia 20 listopada w naszej szkole odbyła się Dyskoteka Andrzejkowa, którą zorganizował Samorząd Uczniowski. Sala Domu Ludowego od godziny 15.00 była wypełniona uśmiechniętymi buziami imprezowiczów. Uczniowie bawili się w rytm najnowszych przebojów muzycznych. Jednak największą atrakcją okazały się wróżby. Każdy uczeń mógł dzięki nim dowiedzieć się kim zostanie i co go czeka
w przyszłości.

Marcinki

11 listopada swoje imieniny obchodzą wszystkie Marciny. „Marcinki” to święto obchodzone szczególnie uroczyście w Wielkopolsce. Wspominamy w tym dniu św. Marcina, legionistę rzymskiego, który został biskupem, a za swoje życie – świętym.

W tym dniu wszyscy zajadamy się pysznymi rogalami. Nie inaczej było także w naszej szkole.

Dzień Niepodległości

11 listopada obchodziliśmy Święto Niepodległości. Jest to nasze najważniejsze święto państwowe, obchodzone na pamiątkę odzyskania przez Polskę wolności w listopadzie 1918 roku, po 123 latach zaborów. Z tej okazji 10 listopada uczniowie przygotowali uroczysty apel. Przypomnieli wydarzenia, które rozegrały się 99 lat temu, w wyniku których Polska znów pojawiła się na mapie Europy, jako niepodległe państwo.

Wieczorem delegacja uczniów uczestniczyła w powiatowych obchodach Święta Niepodległości na krotoszyńskim rynku, składając wraz z innymi delegacjami wiązankę biało-czerwonych kwiatów przed Pomnikiem Wolności.

Wycieczka do Warszawy

Dnia 18.10.2017 uczniowie klas III i V udali się na jednodniową  wycieczkę do Warszawy. Było to przeżycie niezwykłe, ponieważ do stolicy lecieliśmy samolotem z Wrocławia, a dla większości był to pierwszy lot w życiu. Po przebyciu odprawy antyterrorystycznej zajęliśmy miejsca w samolocie Boeing 737. Lot nie był długi, ale widoki za oknem były niesamowite.

Po wylądowaniu pojechaliśmy do centrum. Tam ulicą Krakowskie Przedmieście przeszliśmy do Zamku Królewskiego i poznaliśmy jego historię oglądając krótkie filmy. Po drodze byliśmy w kościele św. Krzyża, mijaliśmy Uniwersytet Warszawski, kościół Wizytek, pomnik Prymasa Wyszyńskiego, Pałac Prezydencki i pomnik Adama Mickiewicza. Na starym rynku koło Syrenki mieliśmy chwilę czasu na zakup pamiątek. Następnie poszliśmy pod pomnik Małego Powstańca, do Grobu Nieznanego Żołnierza, Pałac Kultury do galerii Złote Tarasy, gdzie mieliśmy czas na obiad.

Kolejną ciekawostką okazała się podróż metrem i powrót samolotem do Wrocławia.

Nasz przewodnik w czasie całej wycieczki bardzo ciekawie opowiadał nam o stolicy Polski, zwracał uwagę na historię  i dbał o nasze bezpieczeństwo.

Wycieczka była bardzo ciekawa.

XVII Dzień Papieski

W październikowy poniedziałek, uczniowie kl. IV wystąpili przed społecznością szkolną na apelu z okazji XVII DNIA PAPIESKIEGO.

Przedstawienie pt.:  „Święty Jan Paweł II – taki jak ja i Ty” przybliżyło dzieciom sylwetkę naszego świętego Rodaka. Przy tej okazji uświadomiliśmy sobie, że w życiu najważniejsza jest miłość do Pana Boga i drugiego człowieka, a nasi Rodzice chcą dla nas jak najlepiej.